Tuesday, November 17, 2009

Minat

Seseorang boleh melakukan apa saja jikalau mempunyai minat. Berniaga kesana sini, membuat hiasan dalaman, memasak, hatta duduk bermain game selama 6jam tanpa henti.

Minat dan kesabaran nampak serupa tetapi tidak sama. Kesabaran boleh dipupuk dengan keazaman yang tinggi, namun minat datang dari dalam, secara semula jadi, dari darah yang mengalir.

Kedapatan satu teori yang mengatakan minat itu turun dari nenek moyang, dari orang tua. Sejauh mana kebenarannya, hanya Dia lah jua yang mengetahui.

Dalam mendalami ilmu dan mengaji, minat adalah benda yang peri penting, tetapi bukanlah syarat untuk berjaya. Syaratnya adalah sabar. Tiada minat, tiada kesabatan bererti kegagalan.

Ya Allah kurniakanlah minat dan sabar kepada kami dalam menuntut ilmu!

2 comments:

  1. takpa..setaun ja lagi tu..pahtuh hepi la kot..haha

    ReplyDelete
  2. Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius yang memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami sekarang melalui e-mel {} gloryloanfirm@gmail.com

    Maklumat peminjam:

    Nama Penuh: _______________
    Negara: __________________
    Jantina: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor Telefon: ________
    Puan Glory

    ReplyDelete